Categorie

Sorteer op

Kunst en cultuur als motor van de ontwikkeling!

Hoe zet je muziek en bewegen in om een bijdrage te leveren aan de taal-en sociaalemotionele ontwikkeling van het jonge kind?

Het bevorderen van kansengelijkheid!

Wanneer we zonder grenzen kunnen samenwerken in het belang van kinderen krijgen ze allemaal de kansen die ze verdienen.

De wijk centraal!

Door vanuit onze eigen visie en kracht een doorlopende ontwikkellijn vanuit opvang en onderwijs te realiseren, hebben we een krachtige basis om dit ook met andere partners in de wijk te stimuleren.

Gepersonaliseerd leren!

Met de juiste inbedding en begeleiding kan gepersonaliseerd leren worden aangepast om rekening te houden met deze zorgen en de democratische waarden te versterken.

De Noodzaak van één cao voor kinderopvang en onderwijs!

Naar Gelijke Behandeling en Kwaliteit.

Niet bij te houden!

Elk kind heeft ontwikkelrecht: het recht om zich te ontwikkelen.

Tegenwerkende krachten

Investeren in kinderen is investeren in de mensen van de toekomst. Wij zetten door. Duw je mee?

Interprofessioneel samenwerken!

Het tekort aan pedagogisch medewerkers en leerkrachten wordt steeds schrijnender. Hoe gaan we dit probleem nou toch aanpakken?

Wat is er mis met onze mindset?

Laten we nu eens uitgaan van de basis, daar waar het ècht om gaat. Dat zijn kinderen van -9 maanden, nou laten we zeggen, vanaf 0 jaar die een explosieve ontwikkeling doormaken tot ongeveer het zevende levensjaar en daarna ontwikkelt het kind zich verder maar minder hard dan ervoor.

Spelen en leren: onderwijs geeft het verkeerde voorbeeld!

De aanstaande beweging naar gratis kinderopvang houdt de gemoederen bezig. Zal de wal van kindcentra het schip keren?

Opvang is geen opvang en onderwijs geen onderwijs!

Het is tijd voor een nieuw woord! Bestuurder van de Vereniging Netwerk Kindcentra, Ad Vos, legt uit waarom?

De wijk centraal!

Door vanuit onze eigen visie en kracht een doorlopende ontwikkellijn vanuit opvang en onderwijs te realiseren, hebben we een krachtige basis om dit ook met andere partners in de wijk te stimuleren.

Gepersonaliseerd leren!

Met de juiste inbedding en begeleiding kan gepersonaliseerd leren worden aangepast om rekening te houden met deze zorgen en de democratische waarden te versterken.

De Noodzaak van één cao voor kinderopvang en onderwijs!

Naar Gelijke Behandeling en Kwaliteit.

Niet bij te houden!

Elk kind heeft ontwikkelrecht: het recht om zich te ontwikkelen.

Tegenwerkende krachten

Investeren in kinderen is investeren in de mensen van de toekomst. Wij zetten door. Duw je mee?

Interprofessioneel samenwerken!

Het tekort aan pedagogisch medewerkers en leerkrachten wordt steeds schrijnender. Hoe gaan we dit probleem nou toch aanpakken?

Wat is er mis met onze mindset?

Laten we nu eens uitgaan van de basis, daar waar het ècht om gaat. Dat zijn kinderen van -9 maanden, nou laten we zeggen, vanaf 0 jaar die een explosieve ontwikkeling doormaken tot ongeveer het zevende levensjaar en daarna ontwikkelt het kind zich verder maar minder hard dan ervoor.

Spelen en leren: onderwijs geeft het verkeerde voorbeeld!

De aanstaande beweging naar gratis kinderopvang houdt de gemoederen bezig. Zal de wal van kindcentra het schip keren?

Opvang is geen opvang en onderwijs geen onderwijs!

Het is tijd voor een nieuw woord! Bestuurder van de Vereniging Netwerk Kindcentra, Ad Vos, legt uit waarom?

Wat is ondernemend in de kinderopvang?

We horen regelmatig in de kinderopvang dat deze sector ondernemend is. Wat is dat ‘ondernemend’? Wij vroegen het aan bestuurder van de. Vereniging Netwerk Kindcentra, Ad Vos.

Omarm de leerdoelen!

Hoe mooi zou het zijn als er één ministerie is die gaat over opvang en onderwijs, over jeugd van 0-13 (18) jaar? Kinderen niet rondpompen in een gefragmenteerd systeem, maar één systeem passend rond de ontwikkeling van een kind ontwerpen.

Geen ‘opvang’ en ‘school’ maar ‘kindcentrum’ of ‘ontwikkelplaats’

Een ‘kindcentrum’ is nu eenmaal geen ‘opvang’ of ‘school’ meer; het is een ontwikkelplek voor kinderen van (0)2-13 jaar!

De wijk centraal!

Door vanuit onze eigen visie en kracht een doorlopende ontwikkellijn vanuit opvang en onderwijs te realiseren, hebben we een krachtige basis om dit ook met andere partners in de wijk te stimuleren.

Gepersonaliseerd leren!

Met de juiste inbedding en begeleiding kan gepersonaliseerd leren worden aangepast om rekening te houden met deze zorgen en de democratische waarden te versterken.

De Noodzaak van één cao voor kinderopvang en onderwijs!

Naar Gelijke Behandeling en Kwaliteit.

Niet bij te houden!

Elk kind heeft ontwikkelrecht: het recht om zich te ontwikkelen.

Tegenwerkende krachten

Investeren in kinderen is investeren in de mensen van de toekomst. Wij zetten door. Duw je mee?

Interprofessioneel samenwerken!

Het tekort aan pedagogisch medewerkers en leerkrachten wordt steeds schrijnender. Hoe gaan we dit probleem nou toch aanpakken?