Wij laten ons niet ontmoedigen door de veranderde windrichting van de politiek. Wij slaan de handen ineen en komen op voor het ontwikkelrecht van kinderen. Laten wij de wal het schip keren?
Door vanuit onze eigen visie en kracht een doorlopende ontwikkellijn vanuit opvang en onderwijs te realiseren, hebben we een krachtige basis om dit ook met andere partners in de wijk te stimuleren.
Met de juiste inbedding en begeleiding kan gepersonaliseerd leren worden aangepast om rekening te houden met deze zorgen en de democratische waarden te versterken.
Laten we nu eens uitgaan van de basis, daar waar het ècht om gaat. Dat zijn kinderen van -9 maanden, nou laten we zeggen, vanaf 0 jaar die een explosieve ontwikkeling doormaken tot ongeveer het zevende levensjaar en daarna ontwikkelt het kind zich verder maar minder hard dan ervoor.
Door vanuit onze eigen visie en kracht een doorlopende ontwikkellijn vanuit opvang en onderwijs te realiseren, hebben we een krachtige basis om dit ook met andere partners in de wijk te stimuleren.
Met de juiste inbedding en begeleiding kan gepersonaliseerd leren worden aangepast om rekening te houden met deze zorgen en de democratische waarden te versterken.
Laten we nu eens uitgaan van de basis, daar waar het ècht om gaat. Dat zijn kinderen van -9 maanden, nou laten we zeggen, vanaf 0 jaar die een explosieve ontwikkeling doormaken tot ongeveer het zevende levensjaar en daarna ontwikkelt het kind zich verder maar minder hard dan ervoor.
We horen regelmatig in de kinderopvang dat deze sector ondernemend is. Wat is dat ‘ondernemend’? Wij vroegen het aan bestuurder van de. Vereniging Netwerk Kindcentra, Ad Vos.
Hoe mooi zou het zijn als er één ministerie is die gaat over opvang en onderwijs, over jeugd van 0-13 (18) jaar? Kinderen niet rondpompen in een gefragmenteerd systeem, maar één systeem passend rond de ontwikkeling van een kind ontwerpen.
Door vanuit onze eigen visie en kracht een doorlopende ontwikkellijn vanuit opvang en onderwijs te realiseren, hebben we een krachtige basis om dit ook met andere partners in de wijk te stimuleren.
Met de juiste inbedding en begeleiding kan gepersonaliseerd leren worden aangepast om rekening te houden met deze zorgen en de democratische waarden te versterken.