De Tweede Kamer debatteert vandaag donderdag 25 juni over de kinderopvang.


De PO-Raad pleit samen met de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang en de Vereniging Netwerk Kindcentra voor de invoering van het nieuwe kinderopvangstelsel in januari 2029.
Brief Commissiedebat 13 mei 2026_BMK_PO-Raad_VNK

Het stelsel is volgens PO-Raadvoorzitter Freddy Weima een fundamentele stap richting meer eenvoud, meer zekerheid en betere betaalbaarheid:

De invoering van bijna gratis kinderopvang is door uiteenlopende redenen vertraagd tot 2029.
Wij doen met klem een beroep op de Kamer om de minister te laten bevestigen dat 1 januari 2029 de harde invoeringsdatum is. Zo kan de kinderopvang de noodzakelijke investeringen doen in vastgoed, personeel en organisatie.

 

‘Samenwerken aan de nieuwe wereld van opvang & onderwijs’🍀

 

X

Zoeken: