De Tweede Kamer debatteert vandaag donderdag 25 juni over de kinderopvang.

De PO-Raad pleit samen met de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang en de Vereniging Netwerk Kindcentra voor de invoering van het nieuwe kinderopvangstelsel in januari 2029.
Brief Commissiedebat 13 mei 2026_BMK_PO-Raad_VNK
Het stelsel is volgens PO-Raadvoorzitter Freddy Weima een fundamentele stap richting meer eenvoud, meer zekerheid en betere betaalbaarheid:
De invoering van bijna gratis kinderopvang is door uiteenlopende redenen vertraagd tot 2029.
Wij doen met klem een beroep op de Kamer om de minister te laten bevestigen dat 1 januari 2029 de harde invoeringsdatum is. Zo kan de kinderopvang de noodzakelijke investeringen doen in vastgoed, personeel en organisatie.
Wij voldoen aan de voorwaarden om VNK een algemeen nut beogende instelling te mogen noemen. Lees hier meer»
Copyright Vereniging Netwerk Kindcentra © 2025 | Disclaimer | Crealisatie door The MindOffice